آشپزخانه فضایی برای آرامش اعضای خانواده است برای داشتن آشپزخانه ای مرتب باید آن را به شکلی موثر سازمان داد. یکی از ویژگی خانم های ایرانی،مرتب بودن آشپزخانه به بهترین وجه ممکن می باشد از لوازمی که در آشپزخانه به مرتب بودن کابینت ها کمک می کند اکسسوری آشپزخانه یا تجهیزات جانبی کابینت است.اکسسوری ها، مجموعه ای از لوازم جانبی هستند که برای بهبود و دسترسی به لوازم موجود در کابینت ها و زیبایی فضای آشپزخانه از آن ها استفاده می شود. سایز اکسسوری هارا باید با توجه به سایز یونیت کابینت انتخاب کرد.منظور از یونیت کابینت به فاصله پشت تا پشت هر کابینت می گویند.

انواع اکسسوری ها

اکسسوری ها به چند دسته تقسیم می شوند: سبد سیب زمینی و پیاز ، سبد سوپر مارکت، سبد مخصوص مواد شوینده برای زیر سینک ظرفشویی، سبد سوپر مارکت کنار یخچال و مجیک کرنر، سطل زباله کابینتی، نظم دهنده یا تقسیمات کشو

کابینت های سوپر مارکتی یکی از جذابترین اکسسوری ها است که برای نگهداری از انواع خوراکی ها، حبوبات ، ادویه ها و مواد غذایی خشک از آن استفاده می شود.

این مدل ها، مانند یک سوپرمارکت، مملو از قفسه‌های مختلف می باشد و یک انبار خانگی کوچک را در دسترس شما قرار می‌دهند تا هر چه که بتوانید احتیاج دارید به راحتی پیدا کنید.. اکسسوری کابینت سوپری، دارای نمونه‌های بلند و یکسره‌ که در کابینت‌های بلند و انواع دیگر آن در کابینت‌های کوچک قرار می‌گیرند.

این مدل از اکسسوری‌ها، معمولا در سایزها و انداز‌های مختلفی بسته به نیاز مشتری قابلیت ساخت دارند. یکی از جدیدترین و پرکاربردترین اکسسوری ها ، سوپریخچالی ها هستند که قابلیت نگهداری وسایل در قفسه های آنها نگهداری کنید و از مزیت آن میتوان گفت بر روی درب داخل کابینت هم قفسه نصب شده که به شدت کارساز و مفید خواهد بود.سبد سیب زمینی پیاز در طبقات مختلف و مدلهای متنوع می باشد که با توجه به سایز کابینت شما طراحی و انتخاب می گردد این مدل از سبدها فضای برای نگهداری مواد غذایی خشک در کابینت است.

جاقاشقی

یکی دیگر از اکسسوری های آشپزخانه که در داخل کابینت یا روی سینک ظرفشویی کاربرد بسیاری دارد، جاقاشقی است. جاقاشقی در مدلهای مختلف و با متریال های متعدد تولید میشود که یکی از بهترین آنها جاقاشقی استیل است.

آبجکان یا سبد ظرفشویی

از جمله پرکاربردترین لوازم آشپزخانه را میتوان آبچکان دانست. چرا که هر روز ظروف غذا شسته شده و برای آبکشی بر روی آبچکان قرار میگیرند.

مجیک کرنر یا کابینت گوشه

گوشه کابینت آشپزخانه تا چند سال پیش استفاده خاصی نمیشد و جای وسایل بدرد نخور بود ولی با تولید این وسیله کاربردی مجیک کرنر گوشه های کابینت آشپزخانه بسیار کارامدتر شدند و دسترسی به وسایل و فضای داخل کابینت بسیار راحت است.

سطل زباله ریلی

 شما هم از قرار دادن سطل زباله در گوشه آشپزخانه ناراضی هستید. یکی از اکسسوریی های ساده استفاده از سطل های کشویی است. شکل کلی این مدل اکسسوری به این صورت است در قسمت پایین، کابینت در زیر سینک ظرفشویی، یا یک کابینت برای سطل زباله دوقلو یا تکی در نظر می گیرند. این مدل سطل ها به راحتی برای تفکیک زباله است و فضای زیبایی به آشپزخانه میدهد.

سبد مواد شوینده

در هر آشپزخانه‌ای انواع مواد شوینده وجود دارند که در کابینت زیر سینک فضای زیادی از کابینت را می‌گیرد. سبد مواد شوینده یا مینی سوپر بغل فضای زیادی را برای شما برای قراردادن مواد شوینده در کابینت ایجاد می کند.

این اکسسوری در آشپزخانه بسیار کاربردی است در هر مدل از کابینت کلاسیک و مدرن داشته باشید بسیار کارامد است. حتی می توان در کنار کابینت گاز برای قرار دادن جا ادویه و مایعات استفاده کرد.

  1. نظم و ترتیب دادن به آشپزخانه به شکلی زیبا و جذاب، استفاده بهینه و کاربردی از فضا
  2. استفاده بهتر از ابزارهای آشپزخانه
  3. دسترسی راحت به تجهیزات
  4. استفاده کامل از کل فضای آشپزخانه

قیمت اکسسوری های کابینت با توجه به فضای آشپزخانه و نوع اکسسوری و انتخاب شما تفاوت زیادی باهم دارند. اکسسوری های مورد نظرتان را پیش از آنکه کابینت آشپزخانه را سفارش دهید انتخاب کنید و به طراح کابینت اعلام کنید که کابینت را متناسب با اکسسوری های مورد نیاز شما آماده کند. قبل از تهیه سایز و نوع اکسسوری ها را انتخاب کنید که مناسب سایز یونیت کابینت شما باشد.در هنگام خرید اکسسوری ممکن است هزینه آن شما را منصرف کند. اما خرید آن ها از چندین بار مرتب کردن کابینت ها و نظم دادن با صرفه تر است.آشپزخانه قلب خانه می باشد باید بیشتر از جاهای دیگر به آن اهمیت بدهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست